Ha még 10000 Ft
értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
(0) db termék
0 Ft

Immunerősítés növényi alapokon, a bélrendszeren keresztül? Mutatjuk, hogyan!

Tudtad, hogy több baktériumsejt él rajtunk, illetve bennünk, mint amennyi saját sejtünk van? Ijedtségre azonban semmi ok, szerencsére ezek túlnyomó többsége számunkra hasznos „baci”, sőt jó részük nélkülözhetetlen a szervezetünk megfelelő, egészséges működéséhez. A gyomorban és belekben élő mikroorganizmusok ráadásul nemcsak az emésztésben töltenek be kritikus szerepet, hanem a kórokozók, fertőzések elleni védelemben is!

Az immunrendszer 80%-a a bélrendszerben található!

Emésztőrendszeredben ebben a pillanatban is kb. 100 ezer milliárd baktérium van, hasznos és káros egyaránt – de amíg egyensúlyban vannak, és arányuk kb. 85:15, addig immunrendszered is erős marad. A hasznos baktériumok ugyanis fizikai és kémiai úton is akadályozzák a káros baktériumok térfoglalását, valamint kölcsönösen támogatják és szabályozzák egymást az immunsejtekkel.

Erősítsd immunrendszered a bélflóra támogatásával!

Jó hírünk van számodra: növényi alapú táplálkozással nagyon sokat tehetsz az immunrendszered számára nélkülözhetetlen bélbaktériumok számának és sokszínűségének növeléséért. Persze nem mindegy, hogy mit és mennyit eszel, illetve hogyan állsz át húsalapú étkezésről növényi alapúra.

Bélflórának az emésztőrendszerben élő mikroorganizmusok (döntő többségben baktériumok, illetve gombák) összességét nevezzük. A bélflórát alkotó jótékony baktériumok számát és sokszínűségét 2 fő úton tudod javítani:

1. Ha több rostot eszel.

A rostok (melyek csak növényi ételekben fordulnak elő) „üzemanyagként” szolgálnak a hasznos bélbaktériumok számára. Minél többet eszel, annál több és többféle baktérium található az emésztőrendszeredben és annál erősebb az immunrendszered!

5 KIVÁLÓ ROSTFORRÁS2. Ha probiotikus ételeket eszel.

A probiotikumok a bélflóra jótékony hatású baktériumai, amelyek bizonyos élelmiszerekben is előfordulnak. Ha ilyen élelmiszereket rendszeresen fogyasztasz, akkor hozzájárulsz bélflórád egyensúlyához és immunrendszeres normál működéséhez.

A legjobb vegán probiotikus élelmiszerek:

  • Élőflórás növényi joghurt
  • Savanyú káposzta
  • Tempeh
  • Miso leves
  • Kovászos uborka

Egyéb hasznos tudnivalók: a bélrendszerednek és ezzel együtt immunrendszerednek is nagyon jót tesz, ha rendszeresen mozogsz, csökkented a stresszt és kerülöd az antibiotikumok túlzott vagy nem megfelelő használatát.

Úgy tűnik, hogy Hippokratész nem állt távol az igazságtól, amikor azt mondta: „minden betegség a bélből ered.” Valóban nagyon sok betegséget elkerülhetsz, ha változatos, növényi alapú étrenddel és kiegyensúlyozott életmóddal támogatod bélrendszered és ezzel immunrendszered egészségét!

Comments are closed.

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.